Bir çok aksaklıklara ve hayal kırıklıklarına rağmen oyun dünyası için büyük bir yıldı. Bu zorlu döneme rağmen kalbimizi çalan ve bizi bu karantina döneminde evde kalmamızı sağlayan oyunlara göz atalım.
Ödülleri kimseye bırakmadı: The Last of Us Part II
The Last of Us Part II, Naughty Dog tarafından geliştirilen ve Sony Interactive Entertainment tarafından PlayStation 4 için yayınlanan post apokaliptik, aksiyon, macera oyunu. Hikaye kurgusuyla, "The Last of Us Part II" bu senenin açık ara en iyi çıkışını yapan oyunu oldu. Çıktığı ilk haftalarda adeta canlı yayın platformlarında bir dizi gibi takip edildi. Part II' nun altı yıllık geliştirme süreci, The Last of Us Remastered'ın piyasaya sürülmesinden hemen sonra 2014'te başladı. Neil Druckmann tekrar yaratıcı yönetmen olarak projede yer aldı, aynı zamanda Halley Gross ile birlikte hikâyeyi yazdı. Gustavo Santaolalla yılın oyun müzik ödüllerini kazanan müziklerini besteledi. Kısmen pandemiden kaynaklanan lojistik problemlerin de dahil olduğu bazı gecikmelerden sonra, The Last of Us Part II 19 Haziran 2020 tarihinde PlayStation 4 için piyasaya sürüldü. Yayınlandıktan sonra performanslarına, karakterlerine, görsel sadakatine ve oyun mekaniğine yönelik övgülerle eleştirmenlerin beğenisini topladı; karakterlerin tasviri ve hikâye anlatımı, eleştirmenleri ve topluluğu ikiye böldü. Oyun, Metacritic' te kullanıcılar tarafından inceleme bombardımanına konu oldu. The Last of Us Part II, en hızlı satılan PlayStation 4'e özel oyundur ve PlayStation 4'un en çok satan oyunlarından biridir; yayınlandığı hafta sonu 4 milyondan fazla sattı. Yılın oyunu, ses tasarımı, hikaye kurgusu, oyun tasarımı ve son olarak oyun karakteri performans ödüllerini açık ara farkla kazanan oyun olduAmbiyansı ve ortamı ile büyüleyen ve oyun sanat dalında ödüllü oyun: Ghost of Tsushima
Ghost of Tsushima, 2020 yılında Sucker Punch Productions tarafından geliştirilen ve Sony Interactive Entertainment tarafından yayınlanan aksiyon-macera oyunu olan Ghost Of Tsushima. 2018'de E3 tarafından fragmanı sunulduğunda oyuncuların ilgilerini çekti. Infamous First Light' ı tamamladıktan sonra, ekip başka bir açık dünya projesi geliştirmek istedi çünkü oyuncu tarafından yapılan seçimlerin bir oyun için önemli olduğuna inanıyorlardı. Sonuç olarak, oyuncular oyunun dünyasını keşfetme konusunda tam özgürlüğe sahip. Sucker Punch, ortama karar vermeden önce korsanlar, İskoç kanun kaçağı Rob Roy MacGregor ve Üç silahşörler gibi çeşitli diğer ortamları ve temaları değerlendirdi, ancak onlar feodal Japonya'ya geri dönüp bir samuray savaşçısının hikayesini anlatmaya karar verdiler. Daha sonra 1274'te Moğolların Tsushima' yı işgalininde hem fikir olduktan sonra bütün taşlar oyun şirketi için yerinne oturdu. Hatta son aylarda "Ghost Of Tsushima: Legends" adlı ücretsiz bir genişletme paketi eklediler. Bu pakette oyunculara çok oyunculu desteği ve yeni mekanikler sundular.Senenin en iyi dönüşünü yapan sanal gerçeklik dalında ödüllü oyun: Half-Life: Alyx
Half-Life: Alyx, SteamVR uyumlu Valve Index, HTC Vive, Oculus Rift, Oculus Quest ve tüm Windows Karma Gerçeklik gözlüklerini destekleyen bir sanal gerçeklik oyunu. Oynanışın sanal gerçekliğe göre tasarlandığını belirten Valve, sanal gerçeklik olmayan bir sürüm üzerinde çalışma planları olmadığını röportajlarında belirtti. Half-Life: Alyx oyun modlarını Steam Atölyesi aracılığıyla da destekliyor bu da bize sonu gelmeyen bir oyun desteği sağlıyor. Valve'dan Robin Walker, hayranların oyunun sanal gerçeklik ekipmanı gerektirmeyen bir modunu yapacaklarını beklediğini ve Valve'ın da oyuncuların böyle bir versiyona vereceği tepkiyi merak ettiğini belirtmiştir. Valve News Network' ün kurucusu Tyler McVicker, oyunun yanlışlıkla Steam'de sızdırılan ve sanal gerçeklik harici geliştirici araçları içeren bir versiyonunu internette keşfetmişler. Fakat oyundaki butonlara basma ve Alyx'in sırt çantasını kullanma gibi temel etkileşimler, sanal gerçeklik olmadan gerçekleştirilemiyordu. McVicker; bir mod yapımcısı, oyuncunun oyunla etkileşimini bütünüyle değiştirmediği sürece tüm oyunu bu şekilde oynamanın imkânsız olduğu sonucuna varıp pek fazla dikkate almamışlar. Bazı internet kullanıcıları Half-Life 2 den 5 sene öncesinde olay döngüsü geçen oyunun yerine Half-Life 3' ü beklediklerini internet platformlarında belirtmişler. Ama yapımcıların pekte göze aldıkları söylenemez. Alyx serisine devam etmeleri konusunda bir takım söylemler dönüyor.En iyi bağımsız yapımcılı aksiyon oyunu: Hades
Oyuncular tarafından desteği kesilmeyen incelemelerde tam not alan Hades, bu senenin en iyi aksiyon dolu oyunu oldu. Bunların yanı sıra altın joystick ve en iyi bağımsız yapımcı ödülünü alan rol yapma, dungeon oyunu critic's seçimine de layık görüldü. Yetenekli yapımcılarından bahsetmezsek olmaz. 20 kişilik ekibini bu kadar başarılı bir oyun çıkarmakta yöneten Amir Rao, çok büyük bir risk alıp son zamanlarda pekte revaçta olmayan yunan mitolojisiyle çıkardıkları oyunda. Supergiant Games ekibi olarak başarıyı yakaladılar. Babası Hades' ten kaçmaya çalışan Zagreus' un Olimpos dağlarına kadar uzanan aksiyon dolu macerasında kaybolup gideceğinizden megabayt ekibi olarak eminiz.
Editör: Megabayt Haber