Oyun

'Ashwalkers' hayatta kalma oyunu 34 ayrı hikaye sonuna sahip!

Life is Strange oyun yaratıcılarından Matteo Gaulmier, eşi benzeri olmayan "Ashwalkers" projesiyle karşımıza çıkıyor. Gri tonlarında olan oyun atmosferi psikolojik hayatta kalma unsurlarını yansıt...

Life is Strange oyun yaratıcılarından Matteo Gaulmier, eşi benzeri olmayan "Ashwalkers" projesiyle karşımıza çıkıyor. Gri tonlarında olan oyun atmosferi psikolojik hayatta kalma unsurlarını yansıtmakta doğru bir seçim olmuş.

Ashwalkers, büyük bir volkanik felaketin gezegeni kasıp kavurduktan sonra gri toz kar fırtınaları ile örtülmüş halde bırakmasından 200 yıl sonra geçen açık uçlu bir hayatta kalma simülatörüdür. Dünyanın ucunda kıyamet sonrası bir ütopya olan Dome of Domes'a bir yolculukta, oyuncular dört kaşiften oluşan bir partiyi yönetiyor: Korkusuz lider Petra; Sinh, yetenekli bir dövüşçü; Genç bir bilim adamı olan Kali; ve gözlemci kaşif olan Nadir. Ashwalkers, işçiliği, kaynak yönetimi, hayatta kalma sistemleri ve çok sayıda kişiler arası ve ahlaki yargı çağrılarına sahiptir ve bunların tümü 34 olası hikaye sonundan birine yol açar. Oyuncuların vereceği kararlar, oyunun temel mekaniğidir. Ashwalkers'ın kreatif direktörü Matteo Gaulmier yaptıkları bu oyun için "Bizim için distopik bir hikayeden çok bir laboratuvar," diye belirtti. Eğer söylediklerinde doğruluk payı varsa, Ashwalkers bu kıyamete uğramış dünyanın en korkunç laboratuvarı olacak gibi gözüküyor. Oyun kül bulutlarıyla kaplı, sürekli dönen ve eski bir film makarası gibi bir his uyandırıyor. Berrak siyah hatlar ve kırmızı kan sıçramaları, ortamı çok şiddetli vurguluyor, II.Dünya Savaşı'nın sonunda uzak bir Alman köyü perspektifinden yabancı düşmanlığının dehşetini anlatan bir Fransız dizisi olan Sin City ve Le Rapport de Brodeck adlı grafik romanlarına sahip olduğu benzerlik ise gözden kaçmıyor. Bu arada, Ashwalkers'ın oyun müziği elektronik dalgalarda yavaşça kendi üzerine kuruluyor ve sonunda oyuncuları Disasterpeace'in Hyper Light Drifter'daki çalışmasından esinlenen ağır bir ses atmosferine hapsediyor.  

Herve Bonin projeyi desteklemekte

Gaulmier, "Oyuna başladığımızda, aramızda genel fikir hakkında çatışmalar yaşadık ve yavaş yavaş temayı daha orijinal, daha az görülen bir şeye değiştirdik" dedi. Kül rengi kıyameti bulduk. Bunun peşinden gittik ve yavaş yavaş oyun neredeyse doğal bir şekilde siyah-beyazdan gri tonlarına geçmeye başladı. "Gri küller ölüm temasına atıfta bulunuyordu. " diye de ekledi. Bağımsız stüdyo binası Nameless XIII, Fransa'nın Toulouse kentinde bulunuyor ve Gaulmier, ETPA fotoğrafçılık ve oyun tasarımı okulundan yeni mezun oldu. Nameless XIII'in CEO'su, Dontnod'un kurucu ortağı ve ikonik kendi maceranı seç serisi Life is Strange'in ortak yaratıcısı Herve Bonin'dir. Bonin, etkileşimli anlatılar konusunda ortak felsefeleri olduğunu fark ettikten sonra Gaulmier ve öğrenci ekibinin Ashwalker'ı inşa etmesine yardım etmeyi seçti. Bonin, "Hikayeyi ifade etme şekli, kendilerine çekici bir hikaye nasıl yapılacağı, seçeneklerin neler olduğu" dedi. “Tabii ki Life is Strange ile aynı oyun değil, ama aynı tür ayrıntılar, barındırıyor. "Yeteneği tanıyorum ve yetenek gördüğümde yapılacak tek şey bunu desteklemek. Matteo ve genç ekibi, harika şeyler yapıyorlar. "diyerek Matteo Gaulmier ve ekibini destekledi. 34 farklı hikaye sonu ile, oyuncuların bazı oyunları kısa olacak ve tek bir alanda tutulacak, diğerleri ise daha uzun olacak ve daha fazla alanı kaplayacak. Ashwalker oyuncuları "iyi" ve "kötü" kararlar için karma ağaçları barındırmıyor. Oyuncuların ahlakın ve hayatta kalmanın sınırlarını ve insan olmanın ne anlama geldiğini hatırlamaya çalışıyor. Gaulmier, "Oyuncularımızı yargılamak istemiyoruz. Kendilerini yargılamaları için onlara araçlar vermek istedik." dedi
{ "vars": { "account": "UA-53462249-3" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }