Yazılım

Yeni başlayanlar için 3 farklı oyun yapma uygulaması

Video oyunları yapmak inanılmaz zor olabilir ancak biraz çabayla hayalinizdeki oyunu tasarlamanıza ve oluşturmanıza yardımcı olabilecek çok sayıda oyun oluşturma uygulamasını kullanabilirsiniz. Bun...

RPG MAKER

Adından da anlaşılacağı gibi, RPG Maker , Dragon Quest veya Final Fantasy tarzında geleneksel 2D rol yapma oyunları oluşturmak için harika bir araçtır . Bu oyun tarzı, ilk kez oyun yapan biri için göz korkutucu olabilir, ancak RPG Maker bunu çok daha kolay hale getiriyor. Yazılım, profesyonel düzeyde oyun oluşturma yazılımı ile giriş düzeyi araç kutusu arasında bir orta noktada yer alır; Başlamak kolaydır ve sıfır deneyiminiz olsa bile bir oyun oluşturmak için kullanabileceğiniz tonlarca varlık içerir. Tek satır kod yazmadan projenizin her yönünü oluşturabilir ve düzenleyebilirsiniz ve işin çoğu basit menülerde yapılır. Bununla birlikte, deneyimli geliştiriciler, kendi varlıklarını içe aktarmakta, yeni oyun sistemleri komut dosyası oluşturmakta ve RPG Maker'ı , 3D oyun oluşturma ve RPG'lerin ötesindeki diğer türler için destek dahil olmak üzere, eklentilerle normal yeteneklerinin ötesine genişletmekte özgürdür .RPG Maker'ın çeşitli sürümleri mevcuttur, ancak RPG Maker MV ve MZ geniş bir çevrimiçi topluluğa sahip oldukları için başlamak için muhtemelen en iyisidir. Masaüstü sürümleri ayrıca bitmiş oyununuzu Windows, Mac, Android, iOS ve web'de yayınlamanıza izin verirken, konsol sürümlerinde sınırlı (veya hiç) yayınlama seçeneği yoktur.

PIXEL GAME MAKER

Belirtildiği gibi, Pixel Game Maker , RPG Maker ve Visual Novel Maker'ın arkasındaki aynı şirketten geliyor , ancak bu programlardan herhangi birinden daha profesyonel düzeyde bir oyun motoruna daha yakın.Yalnızca hareketli grafik tabanlı oyunlarla başa çıkabilse de, herhangi bir 2D türünden oyunlar oluşturmak için yeterince güçlüdür: yandan kaydırmalı platform oyunları, yukarıdan aşağıya aksiyon-macera oyunları, otomatik kaydırmalı arcade shooter oyunları ve daha fazlası. Kullanıcılar, karmaşık bir kodlama dili yerine basit bir sürükle ve bırak, nesne tabanlı komut dosyası sistemi kullanan yerleşik görsel düzenleyici ile oyunlarını programlayabilir. En son sürüm olan Pixel Game Maker MV, Windows, Mac ve Linux'ta 85 $ karşılığında mevcuttur, ancak yazılım, fiyat için çok sayıda yaratıcı varlıkla birlikte gelir. Ayrıca, DLC olarak daha tonlarca kullanılabilir veya kendinizinkini oluşturup içe aktarabilirsiniz. Motorun işlevselliği, üçüncü taraf eklentilerle de geliştirilebilir. Ayrıca Windows, Mac, Linux ve Nintendo Switch için yayınlama araçlarına da erişebilirsiniz.

DREAMS

Dreams , PlayStation 4 (ve PS5) için kullanılabilen, erişilebilir olduğu kadar güçlü de olan, oyun benzeri bir video oyunu oluşturma aracıdır. Öğreticiler içeren ve yeni başlayanlar için ders planları olan harika bir öğreticidir. Motor, aklınıza gelebilecek her oyun stilini destekler: birinci şahıs nişancılar, aksiyon-macera oyunları, RPG'ler, yarış ve diğer her tür oyun mümkündür; uygulama ayrıca VR içeriğini de destekler. Dreams , başlamanıza yardımcı olmak için önceden hazırlanmış görseller, müzik ve seslerden oluşan cömert bir kitaplık ile birlikte gelir, ancak oyun içi oluşturma araçları da kendinizinkini oluşturmanıza olanak tanır. Animatörler, kendi 3D animasyon filmlerini oluşturmak için motoru bile kullanabilirler. Dreams'in oluşturma motorunu öğrenmek çoğu oyun geliştirme yazılımından daha kolay olsa da, birkaç dezavantajı da vardır. Birincisi kontrol şemasıdır: Dreams yalnızca PS4 denetleyicisini (veya PS5'te oynuyorsa PS5 denetleyicisini) veya PlayStation Move hareket denetleyicilerini destekler. Klavye veya fare desteği yoktur. Ayrıca oyunlarınızı çevrimiçi olarak paylaşmak için oyun içi yükleme araçlarıyla sınırlısınız; harici satıcılara veya diğer konsollara yayınlayamazsınız. Neyse ki, Dreams'in geniş bir çevrimiçi topluluğu ve uygun arama seçenekleri var, bu nedenle çalışmanızın yeterince iyi olması koşuluyla yine de bir kitle kazanmanız mümkündür.
{ "vars": { "account": "UA-53462249-3" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }