Yeni yapılan bir araştırma, yarasaların insanlarınkinden çok daha fazla ses frekansı üretebildiğini ve bazı sesleri çıkarıken death metal şarkıcıları tarafından kullanılan 'growl' (hırıltı) tekniğini kullandıkları ortaya koydu.
Güney Danimarka Üniversitesi’nden bir ekip, ilk kez bir yarasanın ses çıkardığında gırtlağında neler olup bittiğini filme aldı. Araştırmayı yöneten Profesör Coen Elemans, “Gırtlaktaki hangi fiziksel yapıların farklı sesler çıkarmak için kullanıldığını ilk kez belirledik” dedi.
Death metal vokalleri ile aynı teknik
Araştırmacılar, yarasaların tıpkı insanların 'death metal' şarkılarını seslendirirken kullandığı growl (hırıltı) tekiniğini, yalancı ses tellerini (false vocal chords) kullanarak yaptığını keşfetti. Uçan memelilerin özellikle saldırı anlarında ya da rahatsız oldukları zamanlarda bu sesi çıkardıklarına dikkat çektiler.
Mariah Carey kadar yüksek seslere de çıkabiliyorlar
Araştırmada bir diğer dikkat çeken detay ise; bu kadar kısık ve hırıltılı bir sesi çıkarırken aynı zamanda son derece yüksek sesler de kullanabiliyor olmalarıydı.
Araştırmacılar, bir yarasanın normal ses aralığının toplamda yedi oktav olduğunu da söyledi. Profesör Elemans, “Bu olağanüstü” dedi. Çünkü çoğu memelinin ses aralığı üç ila dört oktav arasında, hatta insanlar da yaklaşık üç oktavlık bir ses aralığına sahip. Tabii Mariah Carey, Axl Rose ve Prince gibi bazı istisnalar bu ortalamanın üstünde ses aralıklarına sahipler.
Araştırmacılar yarasaların gırtlaklarındaki farklı yapıları kullanarak bu aralığı aştığını ortaya çıkardı.
Death Metal nedir?
Death metal, heavy metal müziğin ekstrem bir alt türüdür. Genelde palm muting ve tremolo gibi teknikler ile çalınan ve ağır derecede distortion etkisi kullanılmış ve aşağı akort edilmiş gitarlar, derin bir şekilde Hırlama (Growl) vokaller, çift pedallı bas davulunun sertçe kullanılması, minör anahtarlar ve ahenksizlik, ani tempo ve ölçü değişiklikleri ile diğer metal türlerinden ayırt edilebilir.
Brutal vokal, diğer metal türlerinde ve popüler müziğin genelinde doğalcı biçimiyle kullanılan vokalin, enstrümantan enformasyonun distorsiyonuna paralel bir şekilde, performans veya kayıt sırasında dışsal bir müdahale olmaksızın, vokalist tarafından distorte edilmesiyle elde edilen, konvansiyonel vokalin ifade yelpazesini tek bir kalıp içinde hayata geçirmeye çalışan vokalizasyon türüne metal icracıları ve dinleyicileri tarafından verilen isimdir.